Organizacja Przedszkola
Przedszkole, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu głównie przygotowanie swoich podopiecznych do szkoły. To jest oczywiście ważne zadanie. Aby zostać dobrym uczniem, trzeba wcześniej nabyć wiele konkretnych umiejętności. Ale to przecież nie wszystko. Pobyt w przedszkolu ma być dla dziecka przede wszystkim ciekawym, twórczym i radosnym doświadczeniem.
Główną aktywnością dziecka jest w tym wieku zabawa, która nie tylko „bawi” i pochłania je bez reszty. Bawienie się daje dziecku również ogromne możliwości – poznawania się z rówieśnikami, doświadczania świata na swój sposób, odreagowywania stresów, rozwijania wyobraźni, poznawania, nabywania nowych kompetencji i wreszcie uczenia się. Dlatego tak ważne w przedszkolu są przestrzeń i czas na spontaniczne zabawy dowolne.
Nasza ogranizacja przedszkola
Grupa Żuczki
trzy latka.
Grupa Pszczółki
cztero i pięciolatki.
Grupa Motylki
sześciolatki.
Grupy przedszkolne
W każdej grupie przedszkolnej nad dziećmi czuwają dwie osoby – nauczyciel i pomoc nauczyciela.
Grupy przedszkolne są zorganizowane tak, aby ich liczebność była optymalna – z jednej strony na tyle mała, by nauczyciel był w stanie nawiązać indywidualny kontakt z każdym dzieckiem, z drugiej zaś, na tyle liczna, by dzieci wchodząc w różnorodne interakcje z innymi dziećmi miały możliwość nauczyć się współżycia w grupie.
Nasi nauczyciele to doświadczeni i wykwalifikowani specjaliści z pasją do edukacji. Kochają swoją pracę i są głęboko zaangażowani w rozwój każdego ucznia, stale dążąc do osiągania przez nich najlepszych wyników. Regularnie uczestniczą w szkoleniach i kursach, aby być na bieżąco z nowymi trendami i metodami nauczania, co pozwala naszym przedszkolakom zdobywać wiedzę w skuteczny i interesujący sposób. Nasza kadra jest otwarta na innowacje i nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, co gwarantuje, że nasi uczniowie otrzymują najnowszą wiedzę od najlepszych specjalistów w branży.
Godziny edukacyjne
Dzieci przyprowadzane są do Przedszkola od godziny 6:45 do godziny 8:30. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana jest od godziny 9:30 Dzienny czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wynosi nie mniej niż 5 godzin.
Odpoczynek poobiedni
We wszystkich grupach przedszkolnych, po obiedzie, prowadzimy zajęcia wyciszające. . Jest to czas przeznaczony na relaks i odpoczynek. Czas odpoczynku uprzyjemnia muzyka relaksacyjna, słuchowiska oraz bajki czytane przez wychowawców. W najmłodszej grupie – trzylatków, dzieci mają zapewnione „leżakowanie”, czyli czas na poobiednią drzemkę na wygodnych, dziecięcych leżaczkach.
Spacery edukacyjne
W związku z atrakcyjnym położeniem placówki – w centrum Węgrzc, gdzie wokół jest mnóstwo atrakcyjnych miejsc do zwiedzania zarówno pod względem historycznym jak również ekologicznym – chcemy aby nasze dzieci jak najwięcej czasu spędzały na świeżym powietrzu. Spacery edukacyjne, podczas których prowadzone są obserwacje życia zwierząt i roślin, uwrażliwiają dzieci na piękno i bogactwo otaczającej przyrody, ponadto są doskonałym uzupełnieniem zajęć i zabaw odbywających się na naszym placu zabaw.
Wycieczki
Nasze przedszkolaki biorą udział w licznych wycieczkach edukacyjnych, podczas których odwiedzamy ciekawe miejsca (teatr, kino, filharmonia, muzeum, ogród doświadczeń, zoo, ogród botaniczny) oraz poznajemy ludzi wykonujących różne zawody (strażak, policjant, ratownik medyczny, piekarz, rolnik, pszczelarz). Wycieczki organizowane są autokarami przystosowanymi do przewozu małych dzieci.
Posiłki
Posiłki dostarczane są przez firmę cateringową z długoletnim doświadczeniem w przygotowaniu i dostarczaniu posiłków dla dzieci.
W naszym Przedszkolu dzieci otrzymują 4 posiłki dziennie:
śniadanie, obiad, podwieczorek, drugi podwieczorek.
Uwzględniamy potrzeby żywieniowe dzieci alergicznych. Firma cateringowa, z którą współpracujemy nie używa się glutaminianu sodu a sól niskosodowa jest dodawana w minimalnych ilościach tylko do niektórych potraw (np. ziemniaków). Dla dzieci poniżej 3 lat posiłki przygotowywane są bez soli i cukru! W kuchni zastosowanie ma bardzo szeroka gama ziół przyprawowych!
8:30
śniadanie
12:30
obiad
15:30
podwieczorek
16:30
drugi podwieczorek
Ramowy Rozkład Dnia
6:45 – 8:20 | Schodzenie się dzieci do sali. Zabawy swobodne z udziałem nauczyciela. Zabawy w kącikach zainteresowań. Prowadzenie pracy indywidualnej. |
8.20 – 8:30 | Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. |
8.30 – 9.00 | Śniadanie. |
9.00 – 10.30 | Zajęcia dydaktyczne wg wybranego Programu Wychowania Przedszkolnego, realizacja założeń Podstawy Programowej, stymulowanie przez nauczyciela poznawczej, werbalnej, ruchowej i artystycznej aktywności dzieci. |
10.30 – 12.00 | Zabawy na świeżym powietrzu lub w Emolabie. |
12.00 – 12.30 | Czynności higieniczno – samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu. |
12.30 – 13.00 | Obiad. Celebrowanie posiłku, realizacja założeń podstawy programowej w zakresie spożywania posiłków, dbałość o zdrowie i kulturę przy stole. |
13.00 – 13.30 | Czynności pielęgnacyjne. Relaksacja poobiednia bądź drzemka. Czytanie i słuchanie bajek, opowiadań, słuchanie muzyki relaksacyjnej |
13.30 – 14.30 | Zajęcia dodatkowe. Zabawy integrujące grupę, zajęcia stolikowe, zabawy stymulujące rozwój dzieci. |
14.30 – 15.00 | Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek. |
15.00 – 18.15 | Zajęcia dodatkowe. Kontynuacja zabaw dowolnych, z niewielkim udziałem nauczyciela, Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, połączony z różnymi formami ruchu, prowadzeniem obserwacji przyrodniczych, II podwieczorek, Rozchodzenie się dzieci do domu. |
Zapewniając dzieciom osiąganie systematycznych postępów i sukcesów, radzenia sobie z trudnościami, stwarzając wszystkim dzieciom szansę rozwoju na miarę ich możliwości, nasi nauczyciele i opiekunowie wykorzystują nowatorskie metody pracy. Stosowane metody lub ich elementy zapewniają wychowankom osiągnięcie sukcesów rozwojowych w atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób.
Innowacyjne Metody Edukacyjne w Przedszkolu
Techniki Parateatralne
Wykorzystujemy dramę, pantomimę oraz teatrzyk kukiełkowy do rozwijania kreatywności i wyobraźni dzieci.
Zabawy Dźwiękonaśladowcze i Paluszkowe
Dzieci uczą się przez zabawę, tworząc ilustracje do wierszyków i historyjek za pomocą dłoni i palców.
Masażyki i Zabawy Relaksacyjne
Te delikatne formy dotyku rozwijają wrażliwość sensoryczną i uczą świadomości własnego ciała.
Metoda Edwina Eliasa Gordona i Carla Orffa:
Te metody kładą nacisk na wczesne umuzykalnienie i integrację kultury muzycznej z fizyczną.
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Poprzez proste ćwiczenia, metoda ta wspiera rozwój psychomotoryczny, budując świadomość ciała i przestrzeni.
Pedagogika Zabawy „Klanza”
Aktywizuje dzieci w procesie nauczania, stwarzając środowisko pełne akceptacji i zaufania, sprzyjające kreatywnemu rozwojowi.